Gamle dyder i fremtidens klæder

Aksel V. Nielsen blev grundlagt i 1911, som et almindeligt snedkeri. Virksomheden bygger på mere end 100 års erfaring og har gennem 4 generationer opbygget en massiv viden indenfor træbearbejdning. Det er idag en produktionsvirksomhed med moderne produktionsfaciliteter. Aksel V. Nielsen drives af Kaj Rithz Nielsen og sønnen Lars Rithz Nielsen. Virksomheden har specialiseret sig i unikke løsninger til virksomheder,

som ønsker opbygning af inventar, bordplader, bilinventar og meget andet hvor træ, som for eksempel laminat, tarket, finér med mere, indgår.
Aksel V. Nielsen er især kendt for deres opbygning af inventaret i de danske fotovogne og indretning af samtlige fitness.dk centre, som nu er overgået til SATS. “Hos os arbejder vi med træ. Og med det gamle håndværk i bagagen som almindelig snedkeri, er vi nu en virksomhed med moderne teknologier. Vi benytter os af de sidste nye teknologier indenfor AutoCad, ligesom vi i produktionen bruger avanceret CNC-styring,” fortæller Kaj Rithz Nielsen.

C5 lukkes

“I efteråret fik jeg så informationen om, at vores økonomisystem C5 lukkes ned ved årsskiftet. Det vil sige, at vi så ville stå tilbage med et økonomisystem, som hurtigt bliver forældet,” lyder det fra Kaj Rithz Nielsen. “Vi søgte lidt på nettet for andre løsninger og så dukkede der et seminar om Uniconta op, som skulle afholdes i nærområdet. Vi meldte os til seminaret, for at høre mere om systemet.”

Seminaret, som Kaj Rithz Nielsen fortæller om, blev afholdt af software virksomheden Commsoft i Køge og udvikler Erik Damgaard, som i sin tid også skabte C5 løsningen. Seminaret blev afholdt på Comwell i Køge og deltagerne var både virksomheder som allerede havde skiftet til Uniconta og virksomheder som gerne ville blive klogere på Uniconta. “Vi er jo alligevel en mindre virksomhed, så vi har jo ikke brug for de helt store forkromede løsninger,” fortæller Kaj Rithz Nielsen. “Men vi kunne alligevel tænke os et system som indeholder de vigtigste elementer som C5 systemet havde og som tilmed er brugervenligt og nemt at gå til.”

Seminaret viste sig at have positiv indflydelse. Kaj Rithz Nielsen fortæller om en god oplevelse. Især dét at have dialogen med andre som allerede brugte systemet. Og dermed få afklaret nogle af de væsentligste spørgsmål. Som de havde til systemet. “Vi havde brug for et system, der kunne håndtere økonomi, lager og logistik. Og det må jeg sige at Uniconta kan.”
Kaj Rithz Nielsen henvendte sig til software virksomheden Commsoft, som står for integrationen af Uniconta og de blev hurtig enige om, at det var den bedste løsning i forhold til deres virksomhed. “Vi fik lov til at prøve

Uniconta er helt gratis

Uniconta med vores egne data helt gratis. Det gav os muligheden for, at lære systemet at kende inden vi besluttede os. Systemet er meget brugervenligt, så vi kom hurtigt ind i rutinen. Så allerede her vidste vi, at det ville være den rigtige løsning.”
Commsoft integrerede således systemet hos virksomheden og stod for alt dataflytning med mere.
“Ved skift til Uniconta får man konverteret alle sine poster fra finans, debitor, kreditor, lager, ordre og indkøb samt dimensioner og medarbejdere. Historikken er gemt og brugbar i Uniconta fra første sekund,” udtaler Jørgen Lund fra Commsoft. Og efterfølgende kundeservice er noget, som virksomheden Commsoft gør meget ud af.

“Vi sikrer os, at vores kunder kommer godt fra start. Og at vi hurtigt kan eliminere de børnesygdomme. Som der opstår ved et sådant skift. De kan ikke undgås, men de kan formindskes og hurtigt fjernes. Vi er meget fleksible og serviceminded. Og går meget langt for vores kunder.”
Og netop dette bekræfter virksomhedsejer Kaj Rithz Nielsen ligeså: “Vi har fået en meget god behandling og kundeservicen har været i top. Havde vi de mindste problemer, blev der taget hånd om udfordringen med det samme.”

Virksomheden er nu 100% kørende med systemet og er fuldt ud tilfreds. Det er med den indledende information på seminaret, integrationen. Og den kundeservice de stadig kan læne sig op ad. Ved tvivl eller spørgsmål om systemet.


15. februar 2019 | Tanja Hende, Makom | for: Commsoft ApS 

FÅ VORES NYHEDSBREV

Få tilsendt vores nyhedsbrev hvor du får nyheder, updates, svar på spørgsmål omkring digitale medier og meget andet

Makom - Marketing og Kommunikation
Makom - Marketing og Kommunikation

Københavnsvej 72 - 74, 4600 Køge
+45 20 88 85 60
th@makom.dk

Lad os hjælpe med din online tilstedeværelse

Kontakt os via kontaktformularen eller benyt et af nedenstående link, så svarer vi hurtigst muligt.

Send os en besked i kontaktformularen herunder