Historien om et familieforetagene

I over 50 år har virksomheden, Nordisk Polering, sat en ære i at levere rengøring og Facility Service til danske hjem, virksomheder og organisationer.

Det hele startede i 1959, hvor Frank Sinatras hit ‘Come dance with me’ strømmede ud af radioen og gennem åbne vinduer.
Nuværende ejer’s, Tommy B. Iversen, far, svingede benet over sin cykel, mens han balancerede en spand med pudsegrej og en stige under armen.
Det blev en lille énmands geschaeft, med store ambitioner. Fra at vaske glasset i byens butikker og køkkenvinduerne hos Fru Jensen, voksede virksomheden og blev til Nordisk Polering.

Fra vinduespudsning til Facility Service

I 80’erne tog det for alvor fart for virksomheden. Man udvidede med flere medarbejdere og flere ydelser.
Mens disko og båndoptageren indtog landet, valgte Nordisk Polering at tilføje rengøring og ejendomsservice – og det med stor succes.
“Lige siden Nordisk Polering lavede det skift, vidste vi, at det var den rigtige retning at gå. Muligheden for at give en hel løsning til kunden, hvor de ikke behøvede at bekymre sig om andet end at gå på arbejde, giver stor tilfredsstillelse.” forklarer Tommy B. Iversen.

Nu kunne man både pudse vinduerne, sørge for, at der var pænt og rent og også få ordnet græsset udenfor. Det var god forretning, at brede sig ud, men samtidig skete der også store forandringer internt i virksomheden.
“Det er jo lidt en omvæltning at skulle gå fra én mand, der pudser vinduer, til at skulle håndtere mange forskellige kunder, opgaver og medarbejdere.” indrømmer Tommy B. Iversen.
“Vi måtte igangsætte nogle seriøse tiltag, for at skabe den behagelige og professionelle oplevelse, som vi ønskede at give kunderne. Jeg er stolt af, hvordan vi er blevet ved med at strømline og forfine kvaliteten af Nordisk Polering.”

Med flere medarbejdere kom også en fornemmelse af ansvaret for de ansatte. Rengøringsbranchen kan være lidt præget af, at man måske ikke altid sikrer de bedste vilkår for medarbejderne, men Nordisk Polering er en familievirksomhed: “Her er vi virkelig én stor familie,” siger Tommy B. Iversen og tilføjer, at man skal behandle familien ordentligt. Det betyder ordentlige lønninger, sikkerhed og uddannelse.
Personalet skal oplæres og have det rigtige udstyr, så de ikke får skader af arbejdet.
“Det er jo manuelt arbejde, meget af det vi tilbyder, og med det følger der også nedslidning og opgaver, hvor man er udsat, for eksempel, når vores medarbejdere bruger liften til at rense tagrender eller polere vinduer.”
Derfor bruger Nordisk Polering tid på at sikre, at medarbejderne bruger korrekte arbejdsstillinger og sikkerhedsudstyr.

Virksomheden idag og fremover

Idag har Nordisk Polering op mod 50 medarbejdere og en del underentreprenører tilknyttet.
Selvom der er sket meget siden 1959, vil Nordisk Polering ikke slække på forventningerne.
“Markedet ændrer sig hele tiden og kunderne stiller nye og anderledes krav. Idag er det især den miljøvenlige agenda, der fylder,” synes Tommy B. Iversen.
“Vi får forespørgsler på, hvordan vi forholder os til kemi, af virksomheder, institutioner og private, som hver især har deres egne grunde til at ønske løsninger, der er mindre skadelige for miljøet og for mennesker. Det går vi også meget op i og følger meget med i de tekniske muligheder, som hele tiden udvikles.”

Der er dog én ting, som virksomheden trofast holder fast i, uanset om vi taler 1959 eller 2020: Dedikation til kvalitet.
“Ja, for mig er det jo en given ting, at hvis ikke en opgave bliver udført ordentligt, så bliver man ikke bedt om at komme tilbage en anden gang. Det er dårlig forretningsgang, hvis services og ydelser ikke tages alvorligt og der ikke sættes en stolthed i. Når vi har gjort vores arbejde godt, er arbejdspladsen eller institutionen et indbydende sted at komme og fremmer større trivsel.”

Fremtiden handler om at være en udbyder, der leverer den fulde Facility Servicepakke i en kvalitet, som gør, at kunderne altid er tilfredse.
“Jeg håber, at føre virksomheden videre med den samme entreprenørånd, som min far havde, da han kastede sig ud i branchen på sin cykel.” slutter Tommy. B Iversen.


13. maj 2020 | Cecilie Nielsen, Makom | for: Nordisk Polering ApS  

FÅ VORES NYHEDSBREV

Få tilsendt vores nyhedsbrev hvor du får nyheder, updates, svar på spørgsmål omkring digitale medier og meget andet

Makom - Marketing & Kommunikation
Makom - Marketing & Kommunikation

+45 20 88 85 60
th@makom.dk

Lad os hjælpe med din online tilstedeværelse

Kontakt os via kontaktformularen eller benyt et af nedenstående link, så svarer vi hurtigst muligt.

Send os en besked i kontaktformularen herunder