24. mapril 2018 | Tanja Hende, Makom | for: Commsoft ApS
– Så få overblik over din forretning og ressourceoptimér virksomhedens arbejdsgange
Det kan være en udfordring at bevare overblikket over løn, planlægning, kørsler, kundehåndtering og lagerstyring.
Netop dét koster virksomhederne mange penge og ressourcer i daglig drift.
I transportsektoren er der et stort potentiale at effektivisere disse arbejdsgange med digitale løsninger i form af skræddersyede CRM og ERP løsninger til virksomheden. Udbyttet af investeringen kan være enorme for enkelte virksomheder.
Der skal effektiviseres og ressource omlægges, og der skal tjenes penge, hvis virksomheden vil have positiv vækst i fremtiden.
Med den rette implementering kan en del arbejdsgange og ressourcer skæres fra og udnyttes på nye områder, som hver dag tager plads på det danske og internationale transportmarked.
Vi skal som aktører være tilpasnings- og forandringsparate og det kan kun lade sig gøre, hvis vi internt er opmærksomme på hele tiden at effektivisere og digitalisere vores arbejdsgange, så vi skaber plads og overskud til de eksterne faktorer og forandringer. På denne måde skaber vi ikke kun vækst for forretningen men også for samfundet og den enkelte medarbejder.
“Virksomhederne får det totale overblik ved tilpasset digitalisering. Commsoft har fokus på værdiskabelse qua gennemsigtighed for hele forretningsgangen i digitaliseringsprocessen med vores CRM og ERP løsninger,” fortæller Jørgen Lund fra Commsoft, som udvikler kommunikations software.
Commsoft er specialist i Dynamics Nav (Navision) og SuperOffice CRM.
“Vi leverer en unik integrationsløsning, som dækker alle virksomhedsprocesser fra emne- og kundebearbejdning over salgs- og pipeline styring til ordre, projekt og økonomistyring i Nav.”
Når en medarbejder mener, at have fuld overblik ved at have tingene på eget bord, i lukkede e-mails eller i papirform, sætter selvsamme medarbejder virksomheden i stor fare.
“Commsoft sikrer virksomheder mod kritiske hændelser og sørger for, at virksomheden på intet tidspunkt bliver udsat for at miste værdifuldt og vigtig data, når en medarbejder forlader virksomheden. Alene dér er en stor ressource- og økonomisk besparelse at hente på genskabelse og genetablering,” lyder det fra Jørgen Lund.
I nutidens teknologiske samfund og høj frekvens marked er det et ufravigelig krav, at virksomheden har adgang til alle data, internt samt eksternt, og overblik over virksomhedens processer, uanset om det drejer sig om kundedata, lagerstyring, kørsler, planlægning eller andet.
Derudover er det vigtigt og aldeles lønsomt at have fokus på effektivisering og automatisering:
“Med vores moderne CRM-løsning, ‘Rocket CRM’, kan sælgerne nemt følge op på de tilbudsmails, der sendes ud til kunderne, når de er på farten. Generering af tilbudsmails er totalt integreret i CRM løsningen, således at respons fra kunderne konverteres til aktioner hos sælgerne. Derudover har det stor værdi for mange virksomheder, at man ved denne løsning får det totale overblik på kundebilledet, kan hente data fra Vogndatabasen og har det præcise overblik over hvilke lastbiler og anhængere, kunderne har, hvad enten medarbejderen er på kontoret eller på farten.”
Den moderne form for ERP løsning giver dig ligeledes effektiv håndtering af fejlsøgning via smartphones (håndholdte enheder).
Lagerstyring optimeres og sporbarhed i forsyningskæden styrker dokumentationskravene fra kunderne.
Commsofts ERP løsning kan således forbedre virksomhedens indtjening, forenkle arbejdsprocesser og reducere omkostninger.
“Jo mere viden, des bedre muligheder er der for at øge kundeloyaliteten,”
fortæller Jørgen Lund.
“Transportbranchen bygger meget på relationer mellem medarbejder og kunde. Derfor er det også vigtigt, at sikre den viden, som den enkelte medarbejder gemmer på. Og det er netop dét, et CRM system kan give: Videndeling og vidensikring.”