Statistik / Data

Digitale fodspor

- hvordan færdes dine kunder?

Når vejen er bygget (bl.a. din hjemmeside, virksomhedsprofiler på forskellige sociale platforme) og kunderne begynder at komme, efterlader de digitale fodspor. Disse fodspor er alfa og omega for at din virksomhed kan vækste endnu mere – hvis du udnytter dem vel og mærke. 

Makom kigger på disse fodspor

Makom kigger nærmere på disse digitale fodspor for dig. Der findes en række værktøjer som hjælper med at finde ud af hvor og hvordan dine kunder færdes. 

Data & Statistikker

Makom tilbyder hjælp til dine digitale fodspor så de kan konverteres til omsætning

Ved hjælp af SEO kan du definere de søgeord som benyttes for at vejen til din side vises. Det er også her du kan måle, hvilke af de søgeord du har forudbestemt giver den største trafik til din side.

Analytics er et gratis analyse værktøj fra Google, som hjælper dig med at måle hvad dine brugere foretager sig. Du kan f.eks. se hvor længe ‘kunderne opholder sig i butikken’ (på din hjemmeside). Hvilke sider er interessante for kunderne og hvilke ikke. Her kan du hurtigt finde ud af hvilke af dine sider trænger til optimering. Du finder også ud af hvor dine kunder kommer fra og hvilke søgeord din hjemmeside er blevet fundet med. Her kan du optimere dine søgeord og skabe en større trafik. 
Foretager kunderne sig det du ønsker?
Du kan optimere dine mål og dit salg med Analytics, da du kan se dine trafikkilder, der generer værdi.
Det er også med Analytics du kan evaluere på dine betalte annoncer (f.eks. ADs). Du kan spore interne søgninger på din side (hvis du har ‘SØG’-funktionen integreret på din hjemmeside).

Via de sociale medier kan du hente værdifuld trafik til din hjemmeside. Hele 82% af alle danske virksomheder har en virksomhedspofil på en social medie kanal. De sociale medier bruges i stigende grad til: 

  • Antal likes/følgere
  • Trafik til hjemmesiden
  • Antal visninger af ens opslag (viral gennemstrømning)
  • Antal interaktioner (likes, kommentarer, delinger)
  • Omtale (Branding)
  • Spredning af budskaber
  • Kundesupport
  • Salg
  • Tilmeldinger til nyhedsbrev
  • Monitoring

Du kan med fordel monitorere på dine kanaler med f.eks. Google Alerts. Du kan oprette underretninger på relevante nøgleord (f.eks. ‘Brand’-navn eller virksomhedsnavn) og du kan ligeledes få underretninger der vedrører dine konkurrenter. Der findes også mange andre gode overvågningsprogrammer – nogle gratis og andre på abonnement. Her kan du bl.a. samle alle dine sociale medie kanaler under ét program og få en underretning om, når der bliver skrevet noget – på tværs af kanalerne – og du hurtigt kan respondere fra samme program, uden at logge ind på flere forskellige medier.

Det er vigtigt at du skilter med din virksomhed, det vil sige at du viser dem vej til netop din virksomhed, ligesom man bygger og asfalterer vejen til en fysisk butik. At man gør det let og ligetil for kunden at nå frem til din side. Det fortæller også en hel del om ambitionsniveauet for din virksomhed. 

Med Google Search Console opnår du større effektivitet i Google søgningen. Search Console-værktøjer og rapporter hjælper dig med at måle søgetrafikken på din hjemmeside, måler effektiviteten af hjemmesiden, løser problemer med hjemmesiden og fremhæver hjemmesiden i Google søgeresultater. 

Google ADs giver dig en meget effektiv og målrettet synlighed, da den målgruppe, der ser dig, aktivt har søgt på services, produkter eller ydelser, som du kan levere. Og det bedste af det hele er, at du kun betaler, når nogen klikker på netop din annonce og besøger sin hjemmeside.

Læs også om

Web / Grafisk Design

Det grafiske design er din virksomheds visuelle identitet, som sender vigtige signaler til dine kunder.

Kommunikation

Selv en virksomhed med det perfekte produkt opnår kun succes ved investering i vellykket kommunikation.

Sociale Medier

Det er vigtigt, at du er tilstede, hvor dine kunder er - og det er uden tvivl på de sociale medier.

CSR / 17 Verdensmål

CSR (Corporate Social Responsibility) fortæller om dine værdier i virksomheden og styrker konkurrenceevnen.

Marketing / Branding

Et stærkt brand er kernen i enhver virksomhed. Effektiv marketing/branding skal ramme din målgruppe lige i hjertet.

Tekstforfatning

Effektive tekster skaber synlighed og salg og sikrer dig vækst (+). Vi har fokus på hele din forretning.

Statistik / Data

I den digitale verden efterlader vi alle digitale fodspor, som kan betyde enorm vækst for mange virksomheder.

Rådgivning

Med en effektiv marketingplan sikrer du din virksomhed en kontinuerlig tilgang af kunder samt tilpasning til markedet.

Kontakt os

Book et møde til en uforpligtende dialog.
Vi kommer gerne forbi dig, ellers holder vi gerne digitale møder hvor vi klarer opsætningen.

KUNDEUDTALELSER

Hvad siger kunderne?