EU har, den 25 maj, 2018, udspillet en vigtig forordning, som alle hjemmeside ejere og marketingfolk, skal være bevidste om, nemlig GDPR (General Data Protection Regulation). Forordningen omfatter hvordan hver eneste hjemmeside behandler vide og data om deres brugere på. Når man som virksomhedsejer har en hjemmeside er det derfor vigtigt at få styr på sin GDPR og man har under 4 måneders behandlingsperiode, fra hjemmesidens opstart, til at gøre ens hjemmeside GDPR-kompatibel. Er ens hjemmeside ikke GDPR-kompatibel, kan det resultere i store bøder.
Hvilken indflydelse har EUs dataforordning for din hjemmeside, din virksomhed og de data der indsamles?
Den 25. maj 2018 trådte EU regulativet GDPR ( General Data Protection Regulation ) for alvor i kraft.
Vi går ind i hvad man som minimum skal gøre for, at sikre, at man følger retningslinjerne. Find også ud af om din hjemmeside allerede er GDPR kompatibel og hvad sker der egentlig hvis du forsømmer at leve op til GDPR standarden?
I dette indlæg kigger vi nærmere på, hvilke foranstaltninger man skal tage, så du kan holde din hjemmeside ved lige, når det gælder GDPR reglementet
Her ser du de punkter vi går ind over
- Hvad er GDPR retningslinjerne
- Er din hjemmeside i overensstemmelse med retningslinjerne?
- Hvad skal du være opmærksom på i forhold til GDPR?